Merhaba arkadaşlar. Bu yazımızda en iyi ısı pompasının nasıl belirleneceğini tartışacağız.

En iyi ısı pompasından kasıt nedir? Önce bunu belirlemek lazımdır. En iyi ısı pompası derken enerji tüketimi en az, servis ve yedek parça kalitesi en yüksek ve kurulum maliyeti düşük olanın anlaşılması gereklidir. Isı pompalarının enerji maliyetlerini düşürdüğü bir gerçektir. Bu yüzden özellikle ılıman iklimlerde çokca tercih edilirler. Bilimsel araştırmalar %30 üzerinde bir oranla tasarruf sağladığını göstermektedirler

En iyi ısı pompası ?

Isı pompası üreten çok sayıda firma bulunmaktadır. Toshiba, Daikin, Viessmann gibi ithal ürünlerin yanısıra yerli ısı pompası üreten firmalar da bulunmaktadır. Bu firmalara örnek Ekotec firmasıdır. 2014 yılından beridir yerli üretim yapan firmanın üretim tesislerini inceleme fırsatım oldu. Firma büyük projelere imza atmış. Örneğin Sakarya’nın en büyük AVM si olan Servdivan AVM iklimlendirme sistemlerini Ekotec ısı pompası gerçekleştirmiş.

Türkiye’nin en büyük geofit araştırma merkezi olan Yalova geofit araştırma merkezi de yine Ekotec firması tarafından gerçekleştirilmiş durumda. Firma konut iklimlendirme çözümleri de sunmakta. Özellikle yazlık sahiplerinin ilgisini çektiğini düşündüm. Soğuk bölgelerde havanın eksiye düşmesi durumunda bu cihazların donma yapabileceğini öğrendim. Çeşitli türleri olan bu cihazların toprak kaynaklı, su kaynaklı, havadan havaya gibi türleri bulunmakta. Ekotec Enerji ısı pompası blog sitesinden daha detaylı bilgi almak mümkün. Aşağıdaki videoyu izleyerek de daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

En iyi ısı pompası hangisidir?” üzerine bir yorum

Yorum bırakın